Tarihçe

Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 04.11.1997 tarih ve 97.39.2761 sayılı kararı ile Eğitim Fakültelerinde yeniden yapılanma süreci başlatılmış ve bu çerçevede Eğitim Fakültemizin İlköğretim Bölümüne bağlı olarak Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı açılmıştır. Programımızda 2002-2003 eğitim ve öğretim yılından itibaren öğrenci alımına başlanmıştır.

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı 3 Doktor Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi ile hizmet vermektedir.

 Program Profili

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Programda zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, programda genel kültür, alan eğitimi ve meslek bilgisi seçmeli dersleri de almaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulları işbirliği ile Uygulama Öğretim Elemanı ve Uygulama Öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda gerçekleştirilmektedir. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında ağırlıklı olarak Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Bilgisi kökenli alan dersleri ve bazı Sosyal Bilim dersleri okutulmaktadır. 

 Programın Amacı

Programın temel amacı; öğrencilere, bir sosyal bilgiler öğretmeninin sahip olması gereken temel bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılmasıdır. Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş, sosyal 

bilgiler alanlarında bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, eğitim, öğretim ve öğretmen yetiştirmeyle ilgili sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm arayabilen öğretmen adayları yetiştirilmesi hedeflenmiştir.

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü içerisinde yer alan bir lisans programıdır. Programda, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler seçmeli dersler de almaktadırlar. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programdaki kuramsal dersler teknoloji destekli ortamlarda verilmektedir. Uygulamalı dersler ise Eğitim Fakültesi, İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Uygulama Okulları işbirliği ile Uygulama Öğretim Elemanı ve Uygulama Öğretmeni gözetiminde iki yarıyılda gerçekleştirilmektedir.

Kabul Koşulları

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans programından başarıyla mezun olan öğrenciler lisansüstü programların başvuru şartlarını yerine getirdikleri takdirde bu programlara devam edebilmektedir. Bu şartlar üniversitelerin web sitelerinde ilan edilmektedir.

Mezuniyet Koşulları

Programa kayıtlı olan öğrenciler, mezun olabilmek için bazı şartları sağlamalıdır. Bunlardan bazıları şöyledir:

1- Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da NA notunun olmaması gerekir.

2- Genel not ortalaması en az 2,00 olmak

4- 240 AKTS'yi tamamlamış olmak.

Alan Yeterlilikleri

  1. Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
  2. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
  3. Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
  4. Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar.
  5. Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  6. Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir.
  7. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
  8. Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
  9. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  10. Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır.
  11. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
  12. Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
  13. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  14. Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  15. Kendini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
  16. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  17. Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
  18. Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir.
  19. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  20. Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır.
  21. Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır.
  22. Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
  23. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
  24. Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır.
  25. Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
  26. Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
  27. Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
  28. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
  29. Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  30. Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  31. Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir.
  32. Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Alan Yeterlikleri

  1. Sosyal Bilgilerin, yaşamı nasıl kolaylaştırdığını açıklayabilme.
  2. İnsan sevgisi ve evrenselliğin önemini açıklayabilme.
  3. Yurt sevgisi edinmede Sosyal Bilgilerin önemini kavrayabilme.
  4. Ülkelerin yönetim biçimlerine uygun birey yetiştirmede Sosyal Bilgilerin önemini fark edebilme.
  5. Sosyal Bilgiler eğitimi sayesinde sosyal-siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri açıklayabilme.
  6. Tarih disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  7. Coğrafya disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  8. Sosyoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  9. Psikoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  10. Felsefe disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  11. Antropoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  12. Arkeoloji disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  13. Siyaset bilimine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  14. Ekonomi disiplinine ilişkin alan bilgisine sahip olabilme.
  15. Sosyal bilimlere ilişkin bilgileri bütüncül biçimde kullanabilme.
  16. Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin sorunları belirleyerek bilimsel araştırma yapabilme.
  17. Öğrenme öğretme sürecini planlayabilme.
  18. Sosyal Bilgiler öğretimi strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme.
  19. Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araç gereçleri tanıma ve kullanabilme.
  20. Sosyal Bilgiler eğitiminde yeni teknolojilerden yararlanabilme.
  21. Sosyal Bilgiler eğitimine ilişkin toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olabilme.
  22. Mesleki yeterliklerini fark etme, zayıf yönlerini geliştirme çabasında olabilme.
  23. Genel kültür bilgisine sahip olabilme.
  24. Eğitim yönetimi bilgi ve becerilerine sahip olabilme.
  25. Toplumla iş birliği yaparak liderlik rolü üstlenebilme.
  26. Sosyal Bilgiler eğitiminde çoklu değerlendirme yapabilme.
  27. Özel eğitime gereksinim duyan öğrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme.
  28. Atatürk ilke ve devrimlerinin toplumun siyasal, sosyal, kültürel, ekonomik alanda gelişimine etkilerini ve önemini açıklayabilme.
  29. Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri konusunda bilgi sahibi olma ve ailelerle iş birliği yapabilme.
  30. Etkili iletişim becerilerine sahip olabilme.
  31. Ulusal bayram ve törenlerin anlam ve öneminin farkına varma, törenlerin yönetim ve organizasyonunu yapabilme.

Program Yeterlilikleri

Ölçme ve Değerlendirme

Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir.

İstihdam olanakları

Mezun olan öğrenciler, kamu ve özel sektöre bağlı ortaokullarda sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedirler.

Son Güncelleme: 2022-06-23 12:16:14
                                                                                                    

                                                                       Kilis 7 Aralik Universitesi Bilgi Islem Daire Bsk. © 2011-2024